Historia

Zapraszamy do zapoznania się z 60-letnią historią koncernu Jungheinrich.
Tutaj możesz prześledzić rozwój i metamorfozę firmy: z niewielkiego producenta wózków widłowych w światowego dostawcę nowoczesnych rozwiązań logistycznych.

2016

Spółka osiąga rekordowe wyniki.

Wartość przychodów wzrasta o 11% do 2,82 mld Euro, sprzedaż kształtuje się na poziomie 2,75 mld Euro (o 10% więcej w porównaniu do poprzedniego roku), natomiast po raz pierwszy wyprodukowano powyżej 90 000 wózków widłowych.

 

2014Nasza spółka pomocnicza ISA zmienia nazwę na Jungheinrich Systemlösungen GmbH.
2013

Pod hasłem "60 lat pasji, jaką jest logistyka" świętujemy 60. rocznicę działalności firmy. Punktem kulminacyjnym wydarzeń rocznicowych jest "1st Hamburg Intralogistics Summit".

2012

W Chinach w Qingpu odbywa się ceremonia otwarcia nowego zakładu produkcyjnego Jungheinrich Lift Truck Manufacturing Co., Ltd.

2011Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu produkcyjnego w Chinach.
2010Testowe uruchomienie lakierni proszkowej w zakładzie w Norderstedt. Jungheinrich rozszerza swoje portfolio o system zarządzania magazynem WMS.
2009Budowa fabryki w Landsberg (Niemcy) specjalizującej się w produkcji wózków unoszących.
2007Nowa struktura przedsiębiorstwa: oddzielenie Jungheinrich AG jako aktywnego holdingu zarządzającego funkcjami centralnymi czyli Sprzedażą, Serwisem, Finansami i Nieruchomościami od jednostek operacyjnych. działy sprzedaży i serwisu na obszar Niemiec, dział eksportu, zakład produkcyjny i dział logistyki części zamiennych w Norderstedt zostały samodzielnymi firmami.
W Bratysławie (Słowacja) powstaje europejskie centrum części zamiennych. Zakłady Jungheinrich wyprodukowały łącznie już 50.000 wózków elektrycznych o napięciu 48 V.
2006W Chinach (Qingpu) powstaje zakład montażowy wózków widłowych prowadzonych dyszlem. W tym samym roku Jungheinrich uruchamia w Dreźnie (Niemcy) centrum używanych wózków widłowych. Założenie oddziału zagranicznego w Tajlandii.
2005Z linii produkcyjnej w zakładach Jungheinrich zjeżdża 100.000-ny pojazd w technice prądu zmiennego.
Równocześnie odbywa się premiera pierwszego na świecie wózka widłowego z obrotową kabiną.
2004Otwarcie przedstawicielstw w Chinach oraz w Finlandii
Joint Venture z Ningbo Ruyi (Chiny) w celu produkcji ręcznych wózków paletowych dla Jungheinrich. Zakończenie działalności MIC S.A. oraz zamknięcie zakładów produkcyjnych w Argentyn (Francja), Leighton Buzzard (Wielka Brytania) i Madrycie (Hiszpania).
2003Otwarcie biura handlowego w Rosji. Jungheinrich obchodzi Jubileusz 50-lat istnienia firmy.
2002Otwarcie bezpośredniego przedstawicielstwa w Brazylii. Zakład produkcyjny w Moosburgu staje się centrum rozwoju wózków systemowych i wózków z przeciwwagą.
2001Jungheinrich zakłada swój oddział w Irlandii. Linde i Jungheinrich tworzą wspólną platformę internetową Supralift specjalizującą się wyłącznie w sprzedaży wózków używanych.
2000Wprowadzenie do sprzedaży udoskonalonych, ręcznych wózków paletowych Ameise 2200. Od 1957 roku sprzedano 3.000.000 egzemplarzy tego niezwykle popularnego wózka. 20 października 2000 wszyscy pracownicy świętują 100 urodziny założyciela firmy – dr Friedricha Jungheinrich. Jungheinrich tworzy kolejne przedstawicielstwa w Singapurze, Turcji, Grecji i Stanach Zjednoczonych.
1999Wprowadzenie na rynek udoskonalonego ręcznego wózka paletowego AM 2200. Od 1957 roku wyprodukowano w zakładzie Argentan we Francji ok. 2,500,000 paleciaków. 20 października – „100 Urodziny” założyciela firmy, dr Friedricha Jungheinrich.
1998Przychodzi kolej na stworzenie filii w Portugalii. Zakończenie programu JUPITER wprowadzonego w 1996 roku. Fabryka Steinbock Boss produkująca akumulatorowe wózki czołowe w Moosburgu obchodzi 75-lecie swojego istnienia. Jungheinrich prezentuje wózek wysokiego składowania "Retrak" ETV 14 skonstruowany z myślą o niepełnosprawnych operatorach. W celu usprawnienia przepływu informacji i szybszej diagnozy wózków wszyscy technicy serwis zostają wyposażeni w przenośne komputery.
1997Uniwersytet w St. Gallen przyznaje firmie Jungheinrich tytuł "Best Practice Company". Z linii produkcyjnej zakładu w Moosburgu zjeżdżają pierwsze wózki EFG z napędem na prąd zmienny "ac". Jungheinrich jest prekursorem w produkcji wózków spalinowych z przekładnią hydrodynamiczną lub hydrostatyczną. Poszukiwanie nowych rynków trwa. Jungheinrich decyduje się na otwarcie swojej przedstawicielstwa w Słowenii.
1996Jungheinrich wdraża program JUPITER, którego celem jest uzyskanie wiodącej pozycji technologicznej j kosztowej w technice magazynowej. Pojazd systemowy typu ETX-Kombi 125 zostaje nagrodzony za wygląd i ergonomię. Wózki typu "Retrak" – jako pierwsze w swojej klasie – posiadają innowacyjne systemy odzyskiwania energii. Rusza seryjna produkcja średniego rozmiaru wózków podnośnikowych o nazwie SWIFT. Koncern Jungheinrich jako całość otrzymuje Certyfikat ISO 9001. Powstaje kolejny oddział zagraniczny, tym razem na Słowacji.
1995Światowa premiera pierwszego wózka wysokiego składowania Retrak z centralną dzwignią sterującą MULTI-PILOT.
1994Powstaje oddział Jungheinrich w Polsce. Aby spełnić wymagania klientów, Jungheinrich wciela w życie system ComFOUR, który oferuje rożne opcje finansowania zakupu wózka. W tym samym czasie zakłady w Norderstedt, Wandsbek i Lüneburg otrzymują Certyfikat Jakości ISO 9001.
1993Uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Dreźnie i otwarcie oddziału w Bremie.
1992Jungheinrich decyduje się na podbój Europy Środkowej i Wschodniej; w 1992 roku powstają dwa nowe oddziały: w Czechach i na Węgrzech.
1991Oddanie do użytku centrów dystrybucyjnych w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech. Do koncernu Jungheinrich zostaje włączona fabryka wózków spalinowych BOSS mieszcząca się w Wielkiej Brytanii. Równoczesnie Jungheinrich wprowadza do sprzedaży system regałowy Drive-in (DIS).
1990Swoją działalność inicjuje dział systemowy w Hamburgu, stworzony w celu zapewnienia kompleksowej obsługi kluczowych projektów. Inauguracja nowej generacji wózków spalinowych przyjaznych dla środowiska naturalnego.
1989Uruchomienie zakładu w Lüneburgu specjalizującego się w produkcji wózków do zadań nietypowych.
1988Następuje zmiana w strukturze organizacyjnej koncernu. Dochodzi do połączenia sprzedaży wózków nowych i używanych, wynajmu, warsztatów naprawczych i serwisu w jedną całość, zarządzaną przez centralę w Niemczech.
1987Prekursorska generacja wózków widłowych typu Retrak wyznacza nowe horyzonty w doskonaleniu techniki składowania i transportu towarów w magazynie. Po raz pierwszy obroty koncernu przekraczają magiczną liczbę 1 mld DM. W tym czasie w Jungheinrich pracuje 5330 osób.
1986Zmiana systemu produkcji w Norderstedt.
1984Jungheinrich rozpoczyna produkcję automatycznych systemów komisjonowania i paletowania. Uruchomienie nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Norderstedt, składającego się z magazynu centralnego wózków i części zamiennych, warsztatu lakierniczego sterowanego komputerowo, linii produkcyjnych Juniorów obsługiwanych przez automaty. Wdrożenie koncepcji "Modułowego Systemu Rozwoju".
1983Jungheinrich dołącza do programu sprzedaży w Niemczech i Austrii wózki z napędem spalinowym (YALE).
1982Owocem studiów nad automatyzacją składowania jest podnośnik regałowy ARS. Jungheinrich prezentuje pierwszy na świecie, akumulatorowy czołowy wózek trójkołowy z napędem na wszystkie koła. Jest on alternatywą do – znajdującego się już w ofercie – wózka z napędem tylnym. Budowa nowej hali produkcyjnej w Norderstedt i otwarcie centrum dystrybucyjnego w Heppenheim.
1979Jungheinrich wypracowuje obrót w wys. 533 mln DM, z czego 58% stanowią dochody z zagranicy. W tym okresie zatrudnia już 4100 pracowników.
1977Wprowadzenie na rynek systemu regatowego "Delta".
1976Montaż pierwszych, bezzałogowych systemów transportowych. Równocześnie odbywa się uroczyste otwarcie oddziału w Belgii. W roku 1976 firma Jungheinrich zatrudnia 1000 technika serwisowego.
1974Wraz z nabyciem fabryki MIC S.A. we Francji Jungheinrich wzmacnia swoją pozycje w zakresie produkcji ręcznych wózków paletowych. Jungheinrich wzbogaca swoją ofertę o wynajem i sprzedaż wózków używanych.
1972W cyklu logistycznym coraz większym uznaniem. cieszy się technika komisjonowania towarów. W odpowiedzi na to Jungheinrich projektuje specjalne urządzenie do kompletacji. Inżynierowie Jungheinrich dążą do stworzenia wózka przyjaznego operatorowi, czyli skonstruowanego zgodnie z wymogami ergonomii.
1970Powstaje filia w Hiszpanii.
1969Jungheinrich zakłada swój oddział w Norwegii.
1968Oszczędniejsze składowanie dzięki optymalnemu wykorzystaniu wysokości hali magazynowej umożliwia wózek wysokiego składowania typu ETX. Inżynier Friedrich Jungheinrich umiera zostawiając fabrykę w rozkwicie.
1967Powstaje następny oddział, tym razem w Danii.
1966Zakup powierzchni i rozpoczęcie budowy nowego zakładu produkcyjnego w Norderstedt jest pierwszym etapem realizacji koncepcji dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa.
1963Jungheinrich otwiera samodzielne przedstawicielstwo w Holandii.
1962Pierwszy, sterowany automatycznie, prowadzony indukcyjne wózek ciągnikowy "Teletrak" daje początek procesowi automatyzacji wózków transportowych. W tym samym roku powstaje oddział we Francji.
1960Pierwszy wózek z serii Juniorów, wyposażony w dyszel i baterię startową, umożliwia małym zakładom transportowanie i składowanie palet. Założenie filii zagranicznej w Szwajcarii.
1958Uruchomienie nowych linii montażowych w Wandsbek zwieksza możliwości produkcyjne przedsiębiorstwa. Jungheinrich otwiera następne dwa przedstawicielstwa zagraniczne, tym razem we Włoszech i Szwecji. Rok 1958 to data narodzin pierwszego wózka z napędem spalinowym Ameise 65 DFG 15G.
1957Położenie kamienia węgielnego pod budowę nowoczesnej fabryki wózków widłowych w Wandsbek (Hamburg).
1956Kamień milowy w rozwoju logistyki magazynowej - dr F. Jungheinrich konstruuje pierwszy wózek wysokiego składowania tzw. "Retrak" z wysuwnym masztem.
Uruchomienie własnej produkcji silników elektrycznych. Austria jest pierwszyzn krajem, w którym Jungheinrich otwiera swoje zagraniczne przedstawicielstwo.
1953Przełom w technice magazynowania: 7 sierpnia 1953 zostaje założona fabryka maszyn "H. Jungheinrich &. Co." w Hamburgu.
W tym samym roku zostaje wyprodukowany pierwszy, elektryczny w6zek czterokołowy "Ameise 55". Firma zaczyna się powoli rozrastać - w Muelheim powstaje pierwszy oddział, zaopatrujący Zagłębie Ruhry.
189920 października – dzień urodzin założyciela firmy – Friedricha Jungheinrich.

 

 

Zapytanie online

Masz jakąś sprawę, którą chcesz się z nami podzielić? Prześlij nam swoje zapytanie!

Zapytanie online