Nawigacja w magazynie – korytarz międzyregałowy

Do EKX 410-515, EKS 210-312, ETX 513-515

Półautomatyczny najazd na stanowisko w korytarzu międzyregałowym

Powiększ zdjęcie za pomocą myszki

Kontakt z doradcą

Informacje podstawowe

  • Wzrost wydajności nawet o 25%
  • Odciążenie Twoich operatorów
  • Automatyczna informacja zwrotna bez skanowania
  • Wykluczenie błędnego pobierania i odkładania palet
  • Mniej uszkodzeń regałów
  • Możliwość stosowania zarówno z systemem zarządzania magazynem jak i bez

Technologia RFID i interfejs logistyczny Jungheinrich sprawiają, że jest to możliwe: za pomocą transponderów w podłodze pojazd w strefie międzyregałowej przez cały czas zna swoje aktualne położenie. Zlecenia nadchodzące z systemu WMS są przesyłane do radiowego terminalu danych pojazdu. Zainstalowany tam interfejs logistyczny tłumaczy i przekazuje te informacje bezpośrednio do układu sterowania wózka. Dzięki temu pojazd zna dokładnie swoją aktualną pozycję oraz pozycję, którą ma najechać. Operator musi dać tylko impuls aktywujący jazdę i podnoszenie, a pojazd w jeździe ukośnej najedzie automatycznie na stanowisko paletowe.

Zalety wózka

  • Wzrost produktywności i odciążenie operatora
  • Integracja w infrastrukturę IT dzięki interfejsowi logistycznemu
  • Funkcje pojazdu
  • Rozwiązania autonomiczne

Pokaż opisy zalet

Opisy zalet

Wzrost produktywności i odciążenie operatora

W jak najkrótszym czasie, najkrótszą drogą, przy wykorzystaniu minimalnie niezbędnej energii – półautomatyczny i precyzyjny dojazd to oszczędność czasu i pieniędzy. Produktywność wzrasta nawet o 25%. Poprawia się jakość wkładania i pobierania ładunku. Błędy są wyeliminowane, pojazd niezawodnie najeżdża bezpośrednio i automatycznie na stanowisko paletowe zadane w systemie. Operator nie myli już drogi ani artykułów do kompletacji, nie musi się stale na nowo orientować, a to pozwala na jego odciążenie. Ponadto zmniejsza się liczba uszkodzeń regałów, ponieważ widły są pozycjonowane automatycznie i dokładnie.

Funkcje pojazdu

Funkcje nawigacji w magazynie obejmują np. aktywną kontrolę przesuwu w połączeniu z rozpoznaniem ładunku, która pozwala wyeliminować czasochłonne „poprawianie” ładunku w regale lub przy jego pobieraniu. Inną cechą produktu jest inteligentny nadzór pozycji docelowej, który już w chwili przydzielenia zlecenia zwraca operatorowi uwagę na szczególne właściwości miejsca składowania. Dzięki temu w przypadku ślepej uliczki i standardowego kierunku wjazdu w kierunku napędu pojazd rozpoznaje, że ostatnie miejsca składowania w tym korytarzu można najechać tylko w kierunku ładunku. Ponieważ operator jest o tym odpowiednio wcześniej poinformowany, nie będzie wykonywać czasochłonnych, nieproduktywnych przejazdów.

Integracja w infrastrukturę IT dzięki interfejsowi logistycznemu

Aby pojazd mógł precyzyjnie najeżdżać na kolejne pozycje wkładania, pobierania lub kompletacji, należy mu je wskazać. Optymalną wydajność uzyskuje się przy tym tylko wtedy, gdy operator nie musi wprowadzać danych ręcznie. Interfejs logistyczny oferuje możliwość automatycznego przejmowania zleceń z dowolnych systemów zarządzania magazynem – w tle i bez opóźnień – i przesyłania ich do układu sterowania pojazdu. Taka prosta integracja w istniejące środowiska systemowe w znacznym stopniu przyczynia się do poprawy efektywności.

Rozwiązania autonomiczne

Klient nie posiada systemu zarządzania magazynem, a mimo to chciałby korzystać z licznych zalet nawigacji w magazynie? To żaden problem, gdyż oferujemy odpowiednie rozwiązania także do zastosowań niezintegrowanych w infrastrukturę IT. Czytniki kodów kreskowych mogą przekazywać zlecenia bezpośrednio do układu sterowania pojazdu. Klient może także korzystać z indywidualnie zaprojektowanego ekranu wprowadzana danych na terminalu radiowym, pełniącego funkcję interfejsu między operatorem a nawigacją w magazynie.


Do sterowania prowadzonych pojazdów do korytarzy międzyregałowych Jungheinrich stosuje się transpondery. Mają one niewielkie wymiary – tylko 9 x 16 mm – i są umieszczone w podłodze hali w określonych odstępach. Pojazdy są wyposażone w urządzenie do zapisu/odczytu RFID, które komunikuje się z transponderami i korzysta z następujących informacji:

  • A) identyfikacja korytarzy i obszarów magazynowych,
  • B) ustalanie odniesienia pomiaru drogi w korytarzach.

Dzięki tym dwóm informacjom i pomiarowi drogi pojazdu można w każdej chwili dokładnie go zlokalizować w korytarzach magazynowych. Transpondery są programowane przez wózek podnośnikowy. W samym pojeździe zapisana jest kompletna topologia obiektu. Dzięki temu w dowolnym miejscu można aktywować funkcje przełączające i dodatkowe, takie jak np. redukcja prędkości jazdy przy przekraczaniu korytarzy ewakuacyjnych lub wyłączanie podnoszenia w korytarzach o ograniczonej wysokości w świetle.

Kontakt z doradcą

Zapytanie online

Masz jakąś sprawę, którą chcesz się z nami podzielić? Prześlij nam swoje zapytanie!

Zapytanie online