Call4Service
Formularz kontaktowy
801 300 801 Infolinia
Znajdź lokalizację
Company History_[MAM-21072]
06/25/2019

Wybory z czerwca 89 roku początkiem przemian w polskiej logistyce | 25-lecie JH

Jungheinrich już od ćwierć wieku dostarcza do polskich magazynów najwyższej jakości sprzęt i usługi intralogistyczne. To co wydarzyło się 5 lat przed wejściem firmy na lokalny rynek, jest bardzo istotne z punktu widzenia obchodów jubileuszu 25-lecia.

Wybory 4 czerwca 1989 roku były pierwszą kostką domina, które stały się impulsem dla dynamicznych zmian gospodarczych. Dzięki stopniowym przemianom na polskim rynku pojawiły się specjalistyczne firm zza granicy, takie jak Jungheinrich.


„W samo południe”, czyli wybory 4 czerwca 1989 roku to kamień milowy w historii współczesnej Polski. Zapoczątkowały one ciąg wydarzeń, które pozwoliły na wprowadzenie – często niełatwych – zmian, zwłaszcza w sferze ekonomicznej. Przed rokiem 89’ gospodarka w Polsce była nierynkowa i nie stwarzała przestrzeni na swobodną działalność. Po tych wyborach wszystko zmieniło się o 180 stopni. Przejście na zasady wolnego rynku oraz preferencyjne warunki współpracy sprawiły, że Polska szybko stała się atrakcyjnym partnerem biznesowym dla firm zza granicy. Stopniowo zaczęło się pojawiać duże zapotrzebowanie na usługi specjalistyczne, które mogły dostarczyć przedsiębiorstwa z międzynarodowym doświadczeniem. Logistyka była branżą, która zaczęła rozwijać się bardzo dynamicznie, zwłaszcza w połowie lat 90. Rosnący popyt na sprzęt intralogistyczny sprawił, że już w 1994 roku Jungheinrich rozpoczyna swoje operacje na polskim rynku.

Sytuacja po 1989 roku uległa w Polsce znacznej poprawie. Zaczęły pojawiać się usługi i produkty, które wcześniej nie były powszechne, co wywołało diametralne zmiany w funkcjonowaniu całych obszarów różnych działalności biznesowych. Logistyka także zaczęła się w naturalny sposób zmieniać wraz z rozwojem gospodarki. Pamiętam jak ogromny wpływ na tę branżę miało pojawienie się sklepów wielko powierzchownych. Już na początku lat 90. pojawiła się pierwsza sieć supermarketów. W drugiej połowie tej dekady wielkich zmian na rynek weszły inne znane marki. Pojawiła się zatem wielka potrzeba sprawnego obsłużenia łańcucha dostaw, więc to właśnie po 94 roku pojawiły się pierwsze nowoczesne obiekty magazynowe, które trzeba było wyposażyć w najbardziej efektywne rozwiązania intralogistyczne. Był to jeden z najbardziej intensywnych okresów zawodowych w mojej 25-letniej karierze w Jungheinrich” – powiedział Artur Kuśnierek, który swoją pracę w firmie rozpoczynał w 1994 roku, a dziś jest Dyrektorem Oddziału Poznań.