Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Nasze rozwiązania
Nasze rozwiązania
Technologia litowo-jonowa Jungheinrich
Technologia litowo-jonowa Jungheinrich
Nasze rozwiązania
Nasze rozwiązania
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Produkty
Nowe wózki widłowe Jungheinrich
Nowe wózki widłowe Jungheinrich
Nowe wózki widłowe Jungheinrich
Produkty
Produkty
Produkty
Produkty cyfrowe i rozwiązania programowe
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Systemy
Systemy
Automatyczne systemy magazynowe
Automatyczne systemy magazynowe
Systemy
Systemy
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Usługi
Usługi
Usługi
Usługi
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
PROFISHOP
Zapewniamy kompleksową obsługę od przygotowania projektów instalacji po instruktaże stanowiskowe. Zakres oferty obejmuje nowe akumulatorownie oraz modernizację istniejących instalacji zarówno pod wózki z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, jak i akumulatorami litowo-jonowymi.
Dla wózków z akumulatorami kwasowymi
Dla wózków z bateriami Li-Ion
1. Dlaczego konieczne jest posiadanie akumulatorowni?
Argumenty normatywne: Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010r. W sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych wskazuje na środki ochrony przeciwpożarowej stref zagrożenia wybuchem. Strefa powstaje tam gdzie wydziela się gaz, który w połączeniu z powietrzem może stanowić mieszaninę wybuchową. A z akumulatorów wydziela się taki gaz. Norma unijna PN- EN 62485-3 - Wymagania bezpieczeństwa dotyczące akumulatorów i ich instalowania wskazuje na to po przekroczeniu jakich ilości produkcji wodoru jesteśmy z obligowani do zastosowania wymuszonej wentylacji w pomieszczeniach gdzie mogą występować przekroczenia norm stężenia gazów łatwopalnych. Argumenty pozanormatywne: Bezpieczeństwo operatorów i procesu ładowania wózków Zwiększenie żywotności baterii poprzez właściwą obsługę Uporządkowanie strefy Usprawnienie procesu wymiany akumulatora Zwiększenie efektywności eksploatacji akumulatorów i wózków
2. W jaki sposób mogę potwierdzić, że potrzebuję akumulatorowni?
Pierwszym sygnałem, który należy wziąć pod uwagę to posiadanie i użytkowanie przez klienta wózków elektrycznych z akumulatorami kwasowo- ołowiowymi. W każdym przypadku ładowania takiego akumulatora wydziela się wodór, który w zależności od warunków (głownie ilość baterii oraz infrastruktura) może tworzyć strefę zagrożenia wybuchem Nasi Specjaliści opierając się na aktach i normach prawnych, które zawiera ścisłe wytyczne dotyczące stref zagrożenia wybuchem są w stanie wyliczyć czy w danym miejscu jest potrzebna instalacja stacji ładowania z mechaniczną wentylacją. Pozostałe sygnały, które należy wziąć pod uwagę to: Krótka żywotność baterii i wysoka częstotliwości wymian/ zakupu nowych Przestoje w użytkowaniu wózków spowodowane brakiem wydajności baterii Częste wypadku lub kontuzje operatorów związane z procesem wymiany i eksploatacji akumulatorów Liczne uszkodzenia i koszty z tym związane takich elementów jak: kable baterii, wtyczki, prostowniki, skrzynie baterii Bałagan w strefie ładowania baterii Długi czas, który operatorzy poświęcają na wymianę akumulatorów w wózku Niski standard obsługi eksploatacyjnej akumulatorów (zabrudzenia, wykwity na łącznikach, suche cele, wypchnięte „plusy” skorodowane skrzynie baterii, rozlany kwas pod baterią) Nieprzyjemny zapach w obszarze ładowania wózków
3. Jaki wpływ na bezpieczeństwo obiektu i osób w nim pracujących może mieć zastosowanie akumulatorowni?
Mniej wypadków poprzez uporządkowanie strefy ładowania – mniej przyciętych palców przy wymianie, mniejsze ryzyko porażenia prądem, mniejsze ryzyko oblania kwasem, mniejsze ryzyko nagłych zdarzeń Podniesiony standard BHP – instalacja środków BHP - oczomyjka, dostępność do sorbentów, okularów ochronnych, dostępność do instrukcji stanowiskowej, instalacja przycisku bezpieczeństwa Zachowanie zasad BHP – wykorzystanie stołów rolkowych, stołów transferowych oraz tuggerów w celu zniwelowania szkodliwych czynników dla operatora takich jak podnoszenie czy przeciąganie ciężkich elementów. Redukcja ryzyka pożarowego – poprzez zastosowanie czujników detekcji wodoru połączonych z automatyką wyłączającą rozdzielnicę, integracja systemu detekcji wodoru z wewnętrznym systemem przeciwpożarowym obiektu
4. W jaki sposób realizacja projektu strefy ładowania może wpłynąć na zwiększenie żywotności i efektywności eksploatacji akumulatora?
Instalacja systemu kolejkowania zabezpiecza przed przerywaniem procesu ładowania i w konsekwencji pobraniem do wózka nieprzygotowanej baterii, co z kolei wpływa korzystnie na jej żywotność. Praktyki, których dzięki temu możemy uniknąć, a które zdarzają się podczas eksploatacji akumulatorów to: pobranie do wózka baterii, która nie ostygła doładowywanie baterii pobranie baterii, która nie zakończyła pełnego cyklu ładowania wskazuje na operatora, który popełnia najwięcej błędów podczas eksploatacji akumulatora Instalacja centralnego systemu uzupełniania wody w akumulatorach umożliwia realizację czynności, które operator powinien wykonywać cyklicznie na akumulatorach zgodnie z instrukcją obsługi m.in. uzupełnianie wody
5. Jakie korzyści mogą wynikać z uporządkowania procesu i obszaru ładowania akumulatorów?
Uporządkowany obszar to mniej uszkodzeń akumulatorów, prostowników czy infrastruktury – konkretnie mniej rozjechanych/ połamanych wtyczek, mniej poprzecinanych kabli, mniej uderzonych/ uszkodzonych prostowników czy skrzyń baterii Uporządkowany obszar umożliwia operatorowi na szybszą i bezpieczniejszą wymianę akumulatora, dzięki temu operator może skupić się na realizacji procesów logistycznych Uporządkowany obszar to obszar efektywnie wykorzystany, oznacza to, że potrzebujemy mniej miejsca na strefę ładowania, która jest uporządkowana. Często jesteśmy w stanie zaadaptować też miejsce powiązane z istniejącą infrastrukturą np. poziom 0 pod regałami lub się do niego dopasować np. poprzez zastosowanie piętrowego systemu składowania baterii
6. Jakie będę miał korzyści z realizacji stacji/ strefy ładowania akumulatorów?
Korzyści wynikające z samego faktu realizacji projektu stacji ładowania wspomniałem już wcześniej, ale podsumowując są nimi: Wypełnienie zasad i przepisów związanych z ochroną przeciwpożarową budynków, bezpieczeństwem i higieną pracy oraz związanych z oczekiwaniami firm ubezpieczeniowych. Odnośnie ubezpieczenia obiektu realizacja strefy ładowania może przynieść wymierne oszczędności w postaci obniżonego kosztu ubezpieczenia (mniejsze ryzyko ze strony ubezpieczyciela) Bezpieczeństwo operatora, infrastruktury i towarów znajdujących się w obiekcie Zwiększenie efektywności procesu ładowania akumulatora, ale i jego wymiany, co wpływa pozytywnie na efektywność operatorów Ograniczenie kosztów poprzez wydłużenie żywotności akumulatorów Korzyści wynikające z realizacji projektu stacji ładowania z firmą Jungheinrich: Kompleksowość ofert – jeden dostawca spełniający wiele potrzeb począwszy do wózków, przez instalacje regałowe i akumulatorownie właśnie, a kończąc na obsłudze serwisowej czy wynajmie krótkoterminowym Kompatybilność ofert – wszystkie rozwiązania proponowane przez Jungheinrich są ze sobą idealnie spasowane i firma Jungheinrich bierze odpowiedzialność za to, żeby wszelkie procesy działały bez zakłóceń Doświadczenie – wynikające z wieloletniej obecności na rynku oraz z ilości wykonanych projektów, gdzie zlecenie nie stanowi pola do doświadczeń a klient może skorzystać z wachlarza możliwości i pomysłów, które firma JH od lat wdraża w rynek Pewność partnera – firma Jungheinrich działa na polskim rynku od ponad 25 lat konsekwentnie realizując zobowiązania wobec swoich klientów (np. w kontekście gwarancji) i dba o partnerski poziom współpracy na każdym etapie kontaktu z klientem. Obsługa posprzedażna – firma Jungheinrich jest partnerem dla klienta również po zakończonym procesie sprzedaży. Dbamy o poprawność funkcjonowania dostarczonych rozwiązań np. poprzez takie usługi jak przeglądy stacji ładowania czy doraźny serwis w miarę zapotrzebowania klientów.
7. Jaki jest zakres naszej oferty?
Projektujemy i instalujemy stacje oraz strefy ładowania akumulatorów kwasowych Projektujemy i instalujemy infrastrukturę dla stref ładowania wózków Li-ion Doradzamy i realizujemy projekty związane z implementacją technologii Li-ion w istniejącej infrastrukturze elektrycznej klienta Projektujemy i realizujemy instalacje oświetlenia LED-owego w obiektach klientów Instalujemy stację transformatorowe Doradzamy, projektujemy i realizujemy magazyny energii oraz automatykę do zarządzania dostępnymi zasobami energii (np. „instalacja strażników mocy”)
8. Jak wygląda proces przygotowania i realizacji?
Jesteśmy dostępni dla klienta na każdym etapie przygotowania i realizacji projektu Wizyta u klienta, rozmowa o zapotrzebowaniu i oczekiwaniach Wizja lokalna w celu określenia możliwości i dopracowania najkorzystniejszego rozwiązania Przedstawienie oferty wraz z poglądowym layoutem lub/i wrysowaniem strefy/ stacji w istniejący projekt/ instrafstrukturę klienta Dostawa komponentów do realizacji projektu Instalacja stacji/ strefy ładowania w obiekcie klienta wraz z nadzorem Przygotowanie całości dokumentacji, projektów, certyfikatów, atestów, opinii ppoż., protokołów umożliwiających fizyczne i formalne użytkowanie instalacji Szkolenie dla personelu klienta z zakresu bezpiecznej obsługi stacji ładowania Wsparcie posprzedażne w zakresie eksploatacji i utrzymania stacji/ strefy ładowania.
9. Jakiego zaangażowania wymaga temat od inwestora?
Staramy się przejąć od klienta jak największy zakres działań związanych z przygotowaniem stacji/ strefy do realizacji W większości przypadków potrzebujemy od klienta podstawowych danych jak: Szczegóły dotyczące floty użytkowanych wózków Parametry akumulatorów oraz prostowników Rzut/ rysunek obiektu klienta ze wskazaniem miejsc na potencjalną instalację (możemy wskazać też sami)
10. Czym różnią się strefy i stacje ładowania?
Stacja ładowania akumulatorów w całości poświęcona jest ładowaniu akumulatorów kwasowych. W związku z wymogami formalnymi stacja taka musi posiadać wentylację mechaniczną oraz system detekcji wodoru. Standardowymi elementami stacji ładowania są: Zabudowa modułowa Wentylator wraz z duktami wentylacyjnymi Rozdzielnica z instalacją elektryczną System detekcji wodoru Posadzka kwasoodporna System demineralizacji wody i centralnego uzupełniania wody Stoły rolkowe, tace ociekowe, stację- T, pola odkładcze Urządzenia wspomagające wymianę – stacje transferowe, tuggery Systemy kolejkowania wymiany akumulatorów Rozdzielnica z instalacją elektryczna Stelaże, bądź inne konstrukcje podtrzymujące prostowniki Balansery (tzw. wyciągarka do kabli) Odbojniki, zderzaki, osłony zabezpieczające miejsce ładowania wózków Oznakowanie poziome stref ładowania (linie) Automatyka do zarządzania przydziałem mocy/ użytkowaną mocą
11. Czy akumulatorownie podlegają cyklicznym przeglądom?
Tak, części składowe stacji ładowania muszą przechodzić okresowo przeglądy, chociażby system detekcji wodoru, instalacja elektryczna czy też system wentylacji. W przypadku detekcji wodoru systemu GAZEX, który stosujemy przegląd raz w roku, wszelkie pomiary elektryczne wg obowiązujących przepisów dotyczących infrastruktury elektrycznej.
Najczęstsze pytania
O strefach ładowania mówimy bardziej w kontekście infrastruktury umożliwiającej ładowanie akumulatorów Li-ion. Z uwagi na charakter ładowania baterii Li-ion tzw. oppoortunity charging (ładowanie incydentalne, przy okazji) miejsce ładowania akumulatorów Li-ion bywa często rozproszone lub lokalizacja strefy powinna być w miejscu gdzie operator często pozostawia wózek kiedy nim nie pracuje. Do elementów charakterystycznych dla stref ładowania należą:
Dział Serwisu
Jungheinrich Ekspert ds. Energii i Infrastruktury Telefon
Newsletter
Zarejestruj się teraz