Call4Service
Formularz kontaktowy
801 300 801 Infolinia
Znajdź lokalizację
ETV2i
04/05/2024

Jungheinrich przedstawia nową serię wózków wysokiego składowania ETV 2i

Zwiększona efektywność: Seria ETV 2i specjalnie dla klientów szukających najwyższej jakości w przystępnych cenach. 

- Nowa seria wózków wysokiego składowania do różnych zastosowań 
- Zintegrowana technologia Li-ion to ekonomiczne użytkowanie  
- Ulepszona ergonomia dzięki niżej położonemu wejściu 

Jungheinrich zaprezentuje na targach LogiMAT 2024 w Stuttgarcie swoją nową serię wózków wysokiego składowania ETV 2i. Innowacyjny wózek idealnie sprawdzi się dla klientów, których wymagania operacyjne nie przekraczają pięciu godzin dziennie. Modele ETV 214i i ETV 216i oferują udźwig 1,400 kg oraz 1,600 kg zapewniając maksymalną wysokość podnoszenia do 10,700 mm. Nowa seria ETV 2i została opracowana z myślą o kosztach i efektywności energetycznej. Firma Jungheinrich opracowała całkowicie nowy system napędowy dla swojej najnowszej generacji wózków wysokiego składowania w tym nowy silnik napędowy, przekładnię, koło napędowe oraz nową generację sterowników. „Nasza nowa seria ETV 2i została opracowana z myślą o klientach ceniących sobie jakość, solidność i możliwość dostosowania, ale jednocześnie nie potrzebujących urządzenia o wysokiej wydajności do pracy dwuzmianowej i więcej ze względu na niską intensywność użytkowania.” – mówi Christian Erlach, członek zespołu ds. sprzedaży w firmie Jungheinrich. „Rozwój serii ETV 2i oparliśmy na obszernej analizie danych poprzez wdrożenie około 14 tys. wózków wysokiego składowania u klientów. Dane wykazały, że w praktyce pojazdy o ponadgabarytowej ładowności są obecnie wykorzystywane w wielu zadaniach. Wzięliśmy to pod uwagę w naszych nowych wózkach wysokiego składowania z serii ETV 2i. Są one szczególnie wydajne i oferują najlepszą jakość Jungheinrich przy maksymalnym bezpieczeństwie i łatwości obsługi, a także oferuje szeroką gamę atrakcyjnych cen”, mówi Erlach. 


Seria ETV 2i jest standardowo wyposażona w zintegrowany akumulator litowo-jonowy, który dzięki opcji szybkiego ładowania, umożliwia szczególnie elastyczną pracę, a tym samym zapewnia wysoką wydajność wózka. Jungheinrich oferuje wózki z dwoma pojemnościami akumulatorów - 230 Ah lub 460 Ah. „Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 230 Ah możemy zaoferować naszym klientom wózki serii ETV 2i w tej samej cenie, co wózki wysokiego składowania z akumulatorem kwasowo-ołowiowym. Oznacza to, że technologia Li-ion pojawiła się masowo na rynku wózków wysokiego składowania”, mówi Erlach. Jest to zrównoważona i opłacalna opcja pod względem kosztów operacyjnych. Wózki Jungheinrich z akumulatorami litowo-jonowymi zużywają około 20% mniej energii niż wózki z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi. 

W wersji standardowej wózki wysokiego składowania serii ETV 2i mają wymiar L2 1278 mm, dzięki czemu są znacznie krótsze niż konwencjonalne wózki wysokiego składowania o takim samym udźwigu. Oznacza to, że nowe pojazdy mogą być bezpieczne i efektywnie manewrują w wąskich korytarzach o szerokości od 2775 mm. ETV 214i z akumulatorem 230 Ah jest również dostępny w wymiarze L2 1178, który jest o kolejne 100 mm krótszy. Dzięki temu jest to najbardziej kompaktowy wózek wysokiego składowania w swojej serii, który nadaje się do stosowania szczególnie w ciasnych pomieszczaniach magazynowych. 
 

Z nową serią wózków wysokiego składowania, Jungheinrich wyznacza nowe standardy komfortu. Jest to możliwe dzięki energooszczędnemu akumulatorowi litowo-jonowemu. W porównaniu z poprzednimi modelami, firma Jungheinrich pomniejszyła przestrzeń operacyjną w serii ETV 2i wraz z platformą operatora o 10 cm, dzięki czemu korzystanie z niej jest bardziej ergonomiczne. Seria ETV 2i ma znacznie więcej miejsca dla operatorów. Kokpit w nowych wózkach charakteryzuje się dwoma różnymi fotelami z szeroką gamą opcji, łatwo dostępnymi elementami sterującymi i praktycznymi schowkami. Regulacja kierownicy i podłokietnika odbywa się bezproblemowo i nie wymaga żadnego wysiłku. Dzięki zastosowaniu sprawdzonego soloPILOT, ETV 2i zapewnia sterowanie z największą dokładnością. Pozwala również na obsługę różnego rodzaju osprzętu, tak jak pozycjonera wideł. 

Bezpieczeństwo również odegrało główną rolę dla firmy Jungheinrich w rozwoju serii ETV 2i. Dzięki kompaktowej konstrukcji i niskiej wysokości akumulatora, wózek zapewnia lepszą widoczność we wszystkich kierunkach, co minimalizuje ryzyko wypadków podczas pracy. Opcjonalnie z osłoną górną można zintegrować Floor Spot, aby poprawić widoczność pojazdu. Dalsze wyposażenie obejmuje również taśmę świetlną LED wokół dachu pojazdu. Nowa funkcja bezpieczeństwa SmartStripe posiada funkcje, takie jak światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła hamowania. W przyszłości pojawi się możliwość bezpośredniego wyświetlania na bocznym panelu poziomu naładowania akumulatora oraz różnych komunikatów ostrzegawczych. 

W przypadku ETV 2i Jungheinrich stawia również na indywidualne dostosowania: wózek można dostosować do specyficznych wymagań klienta dzięki szeroko dostępnych opcji. Należą do nich panoramiczny dach ochronny, cyfrowa kamera wózka widłowego, regulacja wysokości siedziska oraz – po raz pierwszy w tym segmencie – w pełni zintegrowana ładowarka. 

Patrząc w przyszłość, firma Jungheinrich ogłosiła wprowadzenie na rynek w 2025 roku nowych, wydajnych wózków wysokiego składowania serii ETV 3i do najbardziej intensywnych zastosowań magazynowych z dużymi wysokościami podnoszenia i ciężkimi ładunkami w pracy ciągłej. Wózki wysokiego składowania z nowej serii będą miały większy udźwig i wysokość podnoszenia, a także zwiększoną prędkość jazdy w porównaniu do serii ETV 2i, aby efektywnie wykonywać różnorodne zadania w miejscach o dużej dynamice pracy. Aby sprostać tym wymaganiom, Jungheinrich rozszerzy swoją ofertę akumulatorów litowo-jonowych o modele o pojemności 690 Ah.