Call4Service
Formularz kontaktowy
801 300 801 Infolinia
Znajdź lokalizację
Jungheinrich Parts Online, ERC215a, ERE225a, Tablet_[MAM-40802]
10/25/2019

Rozwój kanałów sprzedaży na przestrzeni lat | 25-lecie Jungheinrich

Popularyzacja e-commerce uczyniła Polskę ważnym punktem na europejskiej mapie branży logistycznej.

Idąc z postępem technologicznym, lider usług intralogistycznych - firma Jungheinrich – wspiera partnerów biznesowych w stawianiu czoła nowym wyzwaniom, jakie stawia przed nimi rozwój handlu online. Równolegle firma Jungheinrich sama od lat rozwija koncepcję PROFISHOP – sklepu internetowego z szerokim wyborem tysięcy produktów dla przemysłu, handlu i rzemiosła. Dwadzieścia pięć lat temu – jak wspomina Jacek Kasterka – „technologicznym” szczytem marzeń dla handlowca, który chciał dotrzeć z ofertą do klienta było… auto typu kombi. To dowód na to, jaki skok technologiczny miał miejsca na przełomie ostatniego ćwierćwiecza.

PROFISHOP to sklep internetowy Jungheinrich, w którym przy pomocy kilku kliknięć można zaopatrzyć magazyn w niezbędny sprzęt. To także istotny element rozwoju firmy. W szybko zmieniającym się świecie i przy rosnących wymaganiach klientów co do jakości produktów, firma oferuje rozwiązania przyszłości dostępne już dziś. Dzięki możliwościom, jakie daje klientom PROFISHOP, Jungheinrich jest zawsze o krok przed konkurencją. Oferta sklepu obejmuje m.in. wyposażenie magazynowe, wózki ręczne, akumulatorowe, spalinowe, stoły robocze, regały, a także wyposażenie do biura czy środki do czyszczenia zakładu pracy.

PROFISHOP jest częścią koncernu Jungheinrich. Firma rozpoczęła sprzedaż internetową na terenie Niemiec i Austrii w 2006 roku. Od tego czasu idea PROFISHOP jest systematycznie rozwijana, co doprowadziło do otwarcia polskiej wersji sklepu w 2013 roku. Dziś to ważny kanał sprzedaży. Współcześnie taka forma handlu to niezbędny element prowadzenia biznesu. W ofercie polskiego sklepu znajduje się prawie 10 000 różnych artykułów. Kiedy 25 lat temu Jungheinrich wchodził na polski rynek, technologicznym szczytem marzeń handlowców były bardziej przyziemne rzeczy. O tym, jak długą drogę w rozwoju oferty handlowej i kanałów sprzedaży przeszła firma opowiada Jacek Kasterka, dyrektor handlowy w Jungheinrich Polska.

„25 lat temu istotnym narzędziem komunikacji był, współcześnie już zapomniany, faks, przez który kontrahent zamawiał sprzęt. Dziś faks został zastąpiony przez kilka kliknięć. E-commerce to obecnie ważny i szybko rozwijający się segment rynku. Od lat wspieramy naszych klientów w tym obszarze, oferując rozwiązania pozwalające na wydajne i sprawne funkcjonowanie ich magazynów. Sami jednocześnie zdajemy sobie sprawę, jakie korzyści oferuje handel online, dlatego PROFISHOP to dziś istotny kanał również naszej sprzedaży. Klienci mogą korzystać zarówno z wiedzy i doświadczenia naszych doradców handlowych, jak i samodzielnie dokonywać zakupów w naszym sklepie. Asortyment dostępny online jest uzupełnieniem standardowej oferty Jungheinrich, dzięki czemu partnerzy biznesowi mają możliwość kompleksowo wyposażać swoje magazyny - a nawet biura - u jednego dostawcy. To, jak zmienił się sposób dotarcia do klienta  na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza odzwierciedla anegdota z mojego pierwszego dnia pracy sprzed 25 lat. Po zatrudnieniu mnie na stanowisku handlowca, dowiedziałem się, że otrzymam samochód. Nie byle jaki, bo w wersji kombi! W tamtym momencie to była wspaniała wiadomość. Mój optymizm szybko minął, kiedy okazało się, że ma on służyć jako … kanał dotarcia z ofertą do klienta. To oznaczało, że będę mógł zapakować do środka np. ręczny wózek paletowy. Zadanie okazało się wyjątkowo trudne, kiedy okazało się, że waży on ponad 70 kilogramów i wcale nie jest tak łatwo go zapakować, nawet przy asyście drugiej osoby. Dlatego, patrząc na obecne narzędzia, jakie mają do dyspozycji handlowcy, od razu myślami wracam do początków kariery. Dwadzieścia pięć lat temu kombi było szczytem marzeń handlowca i wielkim ułatwieniem pracy. Dziś, dzięki e-commerce i PROFISHOP Jungheinrich buduje swoją pozycję handlową nie tylko w bezpośrednich relacjach z klientem, ale również w internecie.