Nowe centrum logistyczne Wärtsilä wykorzystuje najnowocześniejszą technologię intralogistyczną Jungheinrich i DHL Supply Chain. Podczas gdy DHL Supply Chain jest odpowiedzialny za ogólne planowanie rozwiązań dla centrali, Jungheinrich wdrożył rozwiązania intralogistyczne dla centrum logistycznego.
Centrum logistyczne jest częścią Wärtsilä's Sustainable Technology Hub - centrum badawczo-rozwojowego i produkcyjnego zlokalizowanego w Vaasa w Finlandii. Prace budowlane nad centrum logistycznym o powierzchni około 14 500 m2 rozpoczęły się w czerwcu 2020 roku i zostały zakończone pod koniec 2021 roku. Funkcje logistyczne zostały następnie przeniesione do nowej siedziby wiosną 2022 roku. DHL Supply Chain i Wärtsilä wspólnie opracowały koncepcję logistyczną zoptymalizowaną dla Centrum Zrównoważonej Technologii i ustaliły, że rozwiązanie automatyzacji Jungheinrich może zostać do niej płynnie włączone.
Obsługa działalności Centrum Zrównoważonych Technologii i lokalnego ekosystemu w sposób jak najbardziej wydajny i elastyczny miała kluczowe znaczenie w odniesieniu do centrum logistycznego i jego rozwiązań logistycznych. Aby to zapewnić, Jungheinrich dostarczył hubowi magazyn o wąskich korytarzach, wózki wąskokorytarzowe EKX oraz zautomatyzowany magazyn drobnych części obsługiwany za pomocą układnicy Jungheinrich do drobnych części. Magazyn wąskokorytarzowy został ukończony w grudniu 2021 roku, a magazyn drobnych części został dostarczony do Wärtsilä w 2022 roku.
Magazyn wąskokorytarzowy zawiera 21 600 miejsc paletowych, a jego wysokość kompletacji zamówień wynosząca około 16,5 metra jest obecnie najwyższa w Finlandii. W magazynie pracują cztery półautomatyczne wózki kombi wyposażone w najnowocześniejszy system nawigacji magazynowej. Zautomatyzowany magazyn małych części o wysokości 18 metrów ma 15 000 przegródek. Obejmuje on również cztery stacje pobierania i jedną stację obsługi błędów. Wszystkie te rozwiązania automatyzacji umożliwiają bardzo szybki przepływ materiałów w centrum logistycznym Wärtsilä.
Nowy model operacyjny usprawnia przepływ materiałów z centrum do zakładów produkcyjnych i przyczynia się do ograniczenia transportu materiałów w obszarze miejskim, zmniejszając tym samym ślad węglowy i hałas związany z transportem.
Automatyzacja jest obecnie siłą napędową intralogistyki i kluczem do poprawy konkurencyjności.