Keller & Kalmbach jest jednym z wiodących dostawców usług z zakresu zarządzania częściami typu C. W 2016 roku, zatrudniając około 800 pracowników, firma osiągnęła roczny obrót w wysokości 270 mln euro. To prawie dwa razy więcej niż w 2009 roku, kiedy zakończył się pierwszy etap budowy magazynu.
Ukierunkowanie firmy na zarządzanie częściami typu C dla klientów przemysłowych stanowi szczególne wyzwanie intralogistyczne. Nadrzędnym celem jest dostarczanie klientom ich towarów we właściwym czasie, miejscu i we właściwej ilości. Aby to osiągnąć, niezbędne było stworzenie nowoczesnego centrum dystrybucyjnego.
W pierwszej fazie realizacji projektu skoncentrowaliśmy się na nowej, zracjonalizowanej strategii kompletacji zamówień. Zwróciliśmy również uwagę na ergonomiczny układ obszaru kompletacji oraz wydajność procesów.
Już na pierwszym etapie budowy osiągnięto sukces, który przyczynił się do dalszego rozwoju firmy. Po pięciu latach niezbędne okazało się zwiększenie powierzchni magazynowych. Cel ten zrealizowaliśmy bez przerywania ciągłości prac w magazynie. Rozbudowaliśmy automatyczny magazyn palet, magazyn drobnych elementów oraz system przenośników. Na potrzeby kompletacji powstała odrębna hala ze stanowiskami roboczymi działającymi na zasadzie „towar do człowieka” oraz robotem paletyzującym. Jungheinrich odpowiadał za planowanie, konfigurację i wdrożenie wszystkich rozwiązań z zakresu intralogistyki.
W pierwszej fazie budowy magazyn centralny podzielono na cztery, łatwe do rozbudowy w przyszłości, obszary. W celu prawidłowej koordynacji prac i właściwego przebiegu procesów kompletacji w magazynie wykorzystywany jest nasz system WMS. Wysoki poziom elastyczności zapewnia specjalnie przystosowana technologia przenośników zgodna z zasadą „towar do człowieka”.
W ramach drugiej fazy realizacji projektu rozbudowaliśmy magazyn wysokiego składowania o pięć korytarzy. Na początku 2016 roku powiększono również automatyczny magazyn drobnych elementów o sześć alejek. Jednocześnie podwojeniu uległa ogólna wydajność przeładunkowa magazynu, a tym samym wydajność procesu kompletacji. Robot do paletyzacji zapewnia elastyczną kompletację zamówień, obsługując bezbłędnie nawet duże zamówienia w krótkim czasie.
– Uruchamianie etapami nie było przewidziane w pierwotnym planie realizacji. Jednak dzięki temu mogliśmy korzystać z powierzchni magazynowej jeszcze przed zakończeniem rozbudowy. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Jungheinrich. Oparta była ona na zaufaniu przez cały trwania inwestycji. Projekt został zrealizowany zgodnie z harmonogramem, a koszty udało się zmieścić nawet poniżej budżetu. Chętnie skorzystamy z usług Jungheinrich przy ewentualnej przyszłej rozbudowie,” podkreślił dr Ingomar Schubert, Kierownik ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw w Keller & Kalmbach.
Kontakt z doradcą
Jungheinrich
Telefon