W ThyssenKrupp wdrożono automatyczny system transportowy AGV Jungheinrich. System transportuje elementy do wind schodowych pomiędzy poszczególnymi stanowiskami roboczymi. O wyborze dostawcy zadecydowała optymalna elastyczność i minimalne zapotrzebowanie na miejsce pracy systemu.
ThyssenKrupp produkuje szyny do wind schodowych w zakładzie zlokalizowanym w holenderskim mieście Krimpen aan den IJssel. Dział produkcji szyn poszukiwał elastycznego i wydajnego rozwiązania do wewnętrznego transportu materiałów, umożliwiającego optymalizację procesów produkcyjnych.
Celem była koordynacja procesów i minimalizacja błędów dzięki automatyzacji działań – przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia pracowników. Przy planowaniu należało uwzględnić ograniczoną przestrzeń oraz opcję śledzenia materiałów w procesie produkcji.
Automatyzacja przepływu materiałów między kolejnymi etapami produkcji musiała uwzględniać zachowanie maksymalnej elastyczności pracy.
Dział produkcji szyn obejmuje sześć odrębnych obszarów produkcyjnych do obróbki rur i profili stelażowych. W każdym z nich odbywa się określony etap produkcji. Materiały przechodzą kolejno przez wszystkie stanowiska.
Aby zapewnić maksymalną elastyczność pracy, w Thyssen Krupp zadecydowano się na wdrożenie automatycznego systemu transportowego (AGV). Przenośniki nie są na tyle elastycznymi rozwiązaniami, aby reagować na zminy w procesie produkcyjnym. Jeden system AGV wystraczy, by przewieźć kilka elementów używanych w procesie produkcji. Jeśli w przyszłości potrzebne będzie zwiększenie wydajności, wystarczy wdrożenie dodatkowych systemów AGV do już funkcjonującego rozwiązania.
Firma ThyssenKrupp zdecydowała się na automatyczny system transportowy (AGV) Jungheinrich w postaci akumulatorowego wózka podnośnikowego komunikującego się z systemem nadrzędnym.
ERC 215a to automatycznie sterowane urządzenie stworzone na bazie standardowego wózka widłowego Jungheinrich. Dzięki nawigacji laserowej pojazd obsługuje 28 lokalizacji w obrębie magazynu i przewozi jednocześnie nawet osiem rur i profili stelażowych. Oprogramowanie logistyczne monitoruje sekwencję zleceń, które podlegają automatycznemu przetwarzaniu. Aby uniknąć urazów ciała personelu lub innych szkód, wózek widłowy wyposażony jest w czujniki bezpieczeństwa. Gdy napotka przeszkodę, natychmiast zatrzymuje się. Jazdę wznawia dopiero, gdy trasa jest ponownie przejezdna.
Obecnie strefa produkcji firmy wyróżnia się wydajnością, palety można śledzić na poszczególnych etapach produkcji, a personel ThyssenKrupp jest znacznie mniej obciążony.
Kontakt z doradcą
Jungheinrich
Telefon